Naam:
broersankone.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Gé, 61 jaar oud, bepakt en bezakt fietsend bereikte hij de laatste jaren al Rome, Ierland, Marseille en Athene. Hij had een belabberde voorbereiding door een wintersportcrash, een meniscusoperatie, griep en het aanhoudende koude weer en moet voornamelijk vertrouwen op het lange termijngeheugen van zijn beenspieren en zitvlak.

Jan, 64 jaar oud, is een nieuwkomer in deze tak van vertier. hij bereidde zich zeer degelijk voor middels de aanschaf van een nieuwe superfiets en hij maakte wel bijna de helft van de voorgenomen trainingskilometers. Hij hoeft zich maar zorgen te maken over één knie, want de ander is reeds vernieuwd.

Hij verheugt zich vooral op de overnachtingen in zijn éénpersoonstentje.

Over onze reis

Ons einddoel is het huis van Jan in Sesimbra, Portugal, ongeveer 35 km ten zuiden van Lissabon. We kiezen voor een toeristische route van Benjaminse naar Andalusië via de Ardennen, het Maasdal, via Langres,  Beaune,  de Beaujolaisstreek, een stukje Massif Central, de Ardeche, naar het zuiden tot aan cap d' Agde aan de Middellandse zee. Vervolgens via de kuststreek richting Spanje. Via Figueres en Girona (we laten Barceklona links liggen) gaan we stevig klimmen naar Cuenca, oostelijk van Madrid, waar we de Benjaminse Route verlaten. We slaan rechtsaf en steken onder Madrid door  de Spaanse hoogvlakte over om via Elvas en Evora Portugal binnen te komen. Els en Sieny hebben dan hopelijk het bier koud staan, want dan zijn we er bijna.

Als alles naar wens verloopt zullen we  5,5 a 6 weken onderweg zijn.

de eerste 2 foto's tonen de route die we gaan volgen.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: