al 1x gekampeerd

7 mei 2013 - Chagny, Frankrijk

Hallo allemaal, Al 10 dagen gefietst, 966km op de teller. 1 lekke band van Ge die nog wel speciale anti-lek-banden heeft aangeschaft. We hebben heel goed weer. We boffen. Sinds het vorige verslsag 2 dagen zon en 1 dag bewolkt. Eergister zoefden we over de wegen van het gebootrteland van Jeanne d'Arc tot we op een schilderachtig karrespoor werden geleid dat overging in een zeer steil rotsig bergpad waar we onze beladen fietsen moesten duwen. "Ridder te voet" noemde Jan het. De weg naar beneden was een soort mountainbike downhill-run. Toen Jan mopperend beneden kwam bleek hij zijn routeboek onderweg te hebben verloren. Dus weer omhoog! Vervolgens ging de route zo steil op en neer dat we behoorlijk uitgeteld aankwamen in een dorp waar alles gesloten was. We vonden een soort doehetzelfhotel zonder personeel en vonden we met moeite een fritetent langs de route national. Gisteren konden we, vooral Ge,die zure benen had, wat herstellen door een wat saaie maar wel hele vlakke route langs het kanaal tussen Marne en Saone. Toch wel 100 km weggefietst. En toen voor het eerst in onze tentjes! Dat viel niet tegen. Vandaag een prachtige rit door knalgele koolzaadvelden en vervolgens langs de wijngaarden rond Beaune.
We zijn al een paar andere fietsers tegengekomen. Een 68-jarige groninger die aan een tocht van 10.000km bezig is. Via Gibaltar naar S de Compostello via de Alpen terug naar huis. "maar helmaal vrij ben je toch niet met telefoon en internet". Ook kwamen we vandaag weer een jong stel tegen die we in de Ardennen al hadden gezien. Zij zijn op weg naar Benidorm. Verder nog een vitale opa met zijn 17-jarige kleinzoon die op weg waren naar hun huis in de Morvan.We genieten beiden met volle teugen en leven nog steeds in volstrekte harmonie.We voegen een paar foto's toe.

1. Els:
    7 mei 2013
    Ja! Mooi mannen! Ik geniet er al van als ik jullie verhaal al lees ! Fiets en denk aan niets ! Dat staat op een tegeltje bij mij ! Heerlijk! kus, els. Ik zie alleen geen nieuwe fotoos ....
  2. Ad & Janny Rood:
    8 mei 2013
    Leuk van jullie te horen dat het zo'n prachtige fietstocht is. Je ziet uiteraard veel meer en beleeft veel meer en spannender dan met de auto. Veel succes verder.
  3. Marianne Rus:
    Hallo mannen,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. De vaart zit er goed in, nu al voorbij Beaune, geweldig!
    Leuke foto's. Succes en veel plezier.
    Marianne Rus.
  4. Erik:
    Goed bezig, jongens!
  5. Jan brinkman:
    8 mei 2013
    Zo, zelf net terug van wandelen in Engeland. Maar jullie schieten echt goed op. Petje af! Veel geluk met de wegen en het weer gewenst. Slapen in zo'n krap tentje heeft toch ook wel z'n charme...
    groetjes, Jan B
  6. Ritazwaan:
    9 mei 2013
    Wat is dit seizoen toch top, alles even mooi. Het genieten is hardstikke duidelijk uit jullie verslagen.
    Liefs Rita
  7. Douwe Plantinga:
    10 mei 2013
    De eerste 1000 km zit er al bijna op. Ik hoor jullie nog niet over
    zadelpijn. Een lekke band is altijd vervelend. Geweldige prestatie tot nu toe en vooral doorgaan.