al 1x gekampeerd

7 mei 2013 - Chagny, Frankrijk

Hallo allemaal, Al 10 dagen gefietst, 966km op de teller. 1 lekke band van Ge die nog wel speciale anti-lek-banden heeft aangeschaft. We hebben heel goed weer. We boffen. Sinds het vorige verslsag 2 dagen zon en 1 dag bewolkt. Eergister zoefden we over de wegen van het gebootrteland van Jeanne d'Arc tot we op een schilderachtig karrespoor werden geleid dat overging in een zeer steil rotsig bergpad waar we onze beladen fietsen moesten duwen. "Ridder te voet" noemde Jan het. De weg naar beneden was een soort mountainbike downhill-run. Toen Jan mopperend beneden kwam bleek hij zijn routeboek onderweg te hebben verloren. Dus weer omhoog! Vervolgens ging de route zo steil op en neer dat we behoorlijk uitgeteld aankwamen in een dorp waar alles gesloten was. We vonden een soort doehetzelfhotel zonder personeel en vonden we met moeite een fritetent langs de route national. Gisteren konden we, vooral Ge,die zure benen had, wat herstellen door een wat saaie maar wel hele vlakke route langs het kanaal tussen Marne en Saone. Toch wel 100 km weggefietst. En toen voor het eerst in onze tentjes! Dat viel niet tegen. Vandaag een prachtige rit door knalgele koolzaadvelden en vervolgens langs de wijngaarden rond Beaune.
We zijn al een paar andere fietsers tegengekomen. Een 68-jarige groninger die aan een tocht van 10.000km bezig is. Via Gibaltar naar S de Compostello via de Alpen terug naar huis. "maar helmaal vrij ben je toch niet met telefoon en internet". Ook kwamen we vandaag weer een jong stel tegen die we in de Ardennen al hadden gezien. Zij zijn op weg naar Benidorm. Verder nog een vitale opa met zijn 17-jarige kleinzoon die op weg waren naar hun huis in de Morvan.We genieten beiden met volle teugen en leven nog steeds in volstrekte harmonie.We voegen een paar foto's toe.