een week onderweg

4 mei 2013 - Vaucouleurs, Frankrijk

Na vertrek uit Dinant onmiddelijk het eerste klimwerk. Mooi weer en de knie van Ge houdt zich goed. Een zware rit door de Ardennen eindigend na 90 km in Orgeo. Zwaar maar heel mooi. We waren daar te gast bij ' vrieden van de fiets'. Tijdens de lunch is Jan door zijn stoeltje gezakt en hij was nog wel 11 kg afgevallen. Uit Orgeo vertrokken met fikse regen, reisdoel Verdun. Gelukkig klaarde het na een uur op. Ook deze dag veel klimwerk. Om drie uur begon het weer te regenen. Het is altijd lastig om te bepalen of de regenkledi,ng aan moet. Dus waren we doornat. Op twaalf km van Vedun een hotelletje gepakt.vOp zaterdag met mooi weer vertrokken naar Verdun. Eerst na een sportzaak op zoek voor een nieuwe stoel voor Jan. Tot onze verrassing in de Decathlon precies dezefde stoel,helemaal blij. Voor het eerst met korte mouwen op de fiets door een licht glooiend landschap met een ontluikende natuur en een zeer onstuimige Maas. Een prachtige fietsdag, waarbij Ge het druk had om al dat moois te fotograferen onderweg naar Vaucouleurs.   De eerste week hebben we 650 km gefietst.
Met de fysiek gaat het wel goed. Jan heeft wat spierpijn en Ge is snel in conditie aan het komen.
Met de foute muziek van Jan gaat het ook de goede kant op. Op onverwachte momenten neuriet Ge ze op de fiets.

1. Els:
    4 mei 2013
    Stoere manen ! en leuk om jullie fotos te zien !
    xxx,els
  2. Bram Smit:
    5 mei 2013
    Leuk om te volgen en goed te vernemen dat het fysiek en mentaal goed gaat. Ik ontving net een bericht dat ze bij ons in Fr. veel last van het water hebben. Het regent er vanaf woensdag onafgebroken.
    Dus........ Regenpakken paraat? Veel plezier samen.
  3. Henk en hanna:
    5 mei 2013
    Op Madeira worden jullie ook gevolgd, knap werk wat jullie leveren.
    Jan, je weet toch wel zeker dat je was afgevallen?
    En voor Gé, maar ook voor Jan geldt: hoe harder je meezingt, hoe sneller de dag gaat.
    Nu , op naar het mooie weer en een goede reis gewenst.
  4. Hanneke:
    5 mei 2013
    Mooi, heren!! Dapper werk. Leuk om de foto's te zien. Beetje veel water over de weg op die ene foto? Succes met het lijf en de spirit de komende tijd.
  5. Ritazwaan:
    5 mei 2013
    alle elementen weerstaan, stoer hoor! in Breux heeft Yntske een vakantiehuis, Ge
  6. Juul Angenent:
    Dag Ge en Jan,
    Mooi verhaal, ik vind de foto met jullie samen heel stoer en mooi: twee broers op weg een klus te klaren. Moest aan jullie vader denken, wat zal die trots zijn!

groet en veelplezier

Juul
  7. Miriam:
    6 mei 2013
    Geweldig! Zo leuk om jullie te volgen!
  8. Anna en Patrick:
    6 mei 2013
    Hee pap en Jan,

mooie verhalen! Fijn dat de knie geen problemen geeft, pap!
    Fietsze en geniet ervan!

Liefs Anna
  9. Marjan Voorn:
    7 mei 2013
    Ha Jan en Gé,
    Prachtige foto's ', mooi om zo , jullie verhalen lezend , met jullie mee te reizen.
    Zal een gevoel van vrijheid geven.
    Geniet ervan , groet,
    Marjan
  10. Aline en Henk:
    9 mei 2013
    Het is nauwelijks voor te stellen dat jullie al zo ver zijn, onder diverse omstandigheden qua weer! Fijn dat Jan weer een nieuw stoeltje heeft en nu niet meer ploffen ! Eindelijk begrijp ik waarom Henk bij jullie door die tuinstoel is gezakt. Jij had hem vast voor geploft!