De tijd vliegt

11 mei 2013 - Le Cheylard, Frankrijk

Vanmiddag om 13.00 uur zijn we de Ardeche ingefietst. De teller staat op 1336 km. Fietsen door Frankrijk is als een voorstelling met constant wisselende, practige decors. Noord Frankrijk met oneindige koolzaadvelden nog niet bloei en de tarwe net het groen boven de grond. Al fietsend komen de koolzaadvelden tot volle bloei. Daarna de wijngaarden die er in deze tijd nog een beetje kaal bijstaan. De wijngaarden houden abrubt op en maken plaats voor de fruitteelt. En dan na het gecultifeerde land de ruigheid van de Ardesch. We zien het land, we ruiken het en we horen het. Ge is de fotograarf. Hij schiet de plaatjes vanuit allerlei posities. Vanaf zijn fiets, uit de heup of links of rechts naast zijn fiets hangend al of niet met grote snelheid. Plotseling terugfietsend omdat de mooie compositie net uit beeld verdwenen is. Jan terugroepend die dan weer door het beeld moet fietsen. Soms stopt hij ook weleens voor een foto als er werkelijk niets te fotogaferen valt. Ik verdenk hem ervan dat het ook zijn manier van rust nemen is. Maar hij schiet werkelijk de prachtigste plaatjes. Tot nu gaat het met het weer redelijk. Maar in Cluny was het minder. Op de camplng aangekomen, tent opgezet. De lucht betrok en werd dreigend. Ge en ik gingen nog even naar het toilet ( een stuk lopen). Toen we daar waren barstte er een enorme regemnbui los. Sprinten naar de tenten die nog open stonden en alle spullen snel in veiligheid gebracht. Helemaal doorweekt, snel de tent in en slapen. Na een uur stortregenen roept Ge of ik zijn rugzakje had gezien. Helaas, nee. Zijn fototoestel, routeboekje en andere kostbaarheden kletsnat. (geen blijvende schade).

Por nossos amigos portuges.
Nos partimos a Holanda dia de 28 de abril
Nesse momento nos estamos na Frances perto de Lyon.
Nos somos em condicao muito bom

1. Els:
    11 mei 2013
    Jullie vliegen ook ! Zo ver al en zo voorspoedig ! Ga zo door!
    Hanneke en ik vliegen een stuk minder! Xxx,els
  2. Carina:
    12 mei 2013
    Ha mannen, wat heerlijk zo lekker onderweg!! Gisteren hebben onze wegen elkaar gekruist. Vanuit Barcelona naar Holland waren die mooie koolzaadvelden vanuit de lucht ook prachtig zichtbaar. En ja, die Elsje....2 van Dijckjes bij elkaar....
    Jullie nog heel veel plezier, het is zo weer voorbij...
    Liefs
  3. Cees:
    Jan,
    Het lijkt me dat jullie nu bijna op de helft van de rit zijn. Ik hoop dat je je in het resterende deel niet al te zeer vermoeit (of misschien juist wel!?), aangezien we voor 1 juli wel nog een wedstrijd dienen te spelen voor het matchplay kampioenschap! Nog veel plezier verder. Groet, Cees
  4. Ad & Janny Rood:
    12 mei 2013
    Je maakt wat mee tijdens zo'n lange fietstocht.
  5. Ad & Janny Rood:
    12 mei 2013
    Ik was nog niet uitgemaild. Goed dat jullie toch zo snel voortgaan. Veel succes en jammer dat je nog geen druiven kunt plukken Ciao Janny & Ad
  6. Saskia en René Brouwer:
    12 mei 2013
    wat een jaloersmakend mooie tocht maken jullie, nog veel plezier!
  7. Anna en Patrick:
    Hai Ge en Jan,
    Fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat!
    Ben nu bij oma ipv mama en heb jullie blog laten zien, ze vindt het een hele mooie tocht en ze is blij dat je geen last hebt van je knie!
    Nog veel succes verder, fietsze en genietze!
    Liefs Ciel en Anna
  8. Maarten de Boer:
    12 mei 2013
    Jullie zijn goed bezig! Hou vol en kom heel terug. Mijn ervaring met fietsen in Frankrijk is dat automobilisten goed op fietsers "passen".
  9. Ritazwaan:
    still going strong. Top!
    Gr. Rita
  10. Sieny:
    12 mei 2013
    Wat heerlijk relaxed zo op je fietsje: geen tuingeschoffel, geen gegrasmaai, geen klusjes in huis, geen sociale verplichtingen,
    geen golfwedstrijdstress, geen fitness in de sportschool.
    Slechts één doel : gezond en op tijd aankomen op de plaats van bestemming waar als het goed is het bier koud staat en jullie vrouwtjes met smart op jullie wachten.
  11. Douwe Plantinga:
    13 mei 2013
    Volgens het reisverslag gaat de tocht nog steeds voorspoedig.
    Is de nat geregende routekaart inmiddels opgedroogd en nog leesbaar? Wij hopen het maar. Succes en flink doortrappen.

Groetjes van Douwe en Thea.
  12. Hans:
    14 mei 2013
    Jullie hebben er goed de gang in. Hulde. Achteraf gezien niet te vroeg, of fietst het wel lekker met de jas aan? Itt andere jaren zal je minder fietsers tegenkomen Gé, en campings met ongewoon veel plek, zo aan de foto's te zien.
    Trouwens over een week of twee gaan we naar Cap d"Agde. Wordt het weer al wat?
    Uit het kaartje maak ik op, dat jullie niet de kustweg volgen bij het passeren vd Pyreneën. Jammer, want de uitzichten zijn fraai.
    Groet, Hans