bijna halverwege

14 mei 2013 - Saint-André-de-Sangonis, Frankrijk

Tijdens het vorige verslag daalde de temperatuur van 12 naar 7 graden en het niveau van 2 flessen wijn van vol naar leeg. Er volgde een hele koude nacht. De volgende morgen begonnen we aan een 24 km lange gestage klim over een col van 1119 meter (geen ideale timing die 2 flessen wijn). Boven was het om 12 uur 10 graden met een snijdende wind. In de evenlange afdaling dachten we met spijt aan onze veel te vroeg weggegooide handschoenen. Zo zoefden we Zuid Frankrijk in en daar brak eindelijk de zon door. Hopelijk blijft dat zo. De voorspellingen zijn niet geweldig.
De statistieken: 1609 km op de teller. 1 lekke band. Een gemiddelde van 95 km per dag. Dagelijks gemiddeld 5 uur45 in het zadel met een gemiddelde snelheid van 16,5 km per uur. De stand qua kramp in kuit zodat je snachts de tent uit moet om het eruit te lopen: Jan 3, Ge 1. Gevaarlijke momenten: 0.
Wat een geweldige trip tot nu toe. Het fantastische steeds wisselende landschap, de ontluikende natuur. Bomen in bloei, steeds meer bloemen in bermen en langs de rotsen de laaste dagen zo mooie rotsplantjes in bloei, daar zou menig tuinarchitect nederig van worden.we genieten met volle teugen. Morgen zien we de middellandse zee. Helaas waarschijnlijk in de regen.
Wat maken we mee. Komen we na een dagtocht van 100 km aan en geeft de enthousiaste campingbaas ons als tip dat als we een half uurtje over een speciaal pad de bergen in zouden gaan we een heel mooi uitzicht zouden krijgen(!!!!!).Op een andere camping melden we ons als fietsers en vraagt de juffrouw aan de balie of we tent of caravan hebben. En als je onderweg geen water meer hebt dan bezoek je het eerst volgende kerkhof: altijd een kraantje.

1. Els:
    he oude mannen!
    goede score met die krampjes! haha.
    wel gek dat jullie je caravan niet meehebben idd, zou wel heel handig zijn eigenlijk. XP
  2. Els:
    hee lieve mannen,
    Jammer dat het weer niet echt leuk mee doet met jullie.
    In 18 dagen dus van Noordzee naar Middellandse zee, mooi werk ! Gewoon twee en halve week doorfietsen.
    Ik ben nog steeds jaloers, weet hoe leuk het is om zo onderweg te zijn.
    kus,els
    Steeds maar verder met je eigen benen.
  3. Jan brinkman:
    14 mei 2013
    Hi Mannen, ik kan alleen maar een groot gevoel van bewondering hebben voor jullie onderneming. En zo mooi dat het goed gaat, ondanks de kleine tegenslagen als zware benen na een flesje wijn en wat kuitkrampjes. Laat het weer nu gewoon eens meezitten. Dat hebben jullie wel verdiend. En dan zijn jullie over de helft! Het gaat eigenlijk wel heel snel. Geluk nog onderweg en ik hoop voor jullie op goede wegen.
  4. Liesbeth en Peter:
    Hallo mannen,
    Dus bier valt beter dan wijn....moeten we hier nog maar even oefenen. Heb ook al een T-time geboekt dus nog even doortrappen!
    Groetjes van ons.
  5. Aline en Henk:
    15 mei 2013
    Het gemiddelde van 95 km per dag vinden wij superhoog! En de humor die er nog steeds is, geeft een beeld van "broers" voor 't leven! Tof, we genieten van de verslagen. Deze expeditie is al geslaagd, waar gaan jullie volgend jaar naar toe?
  6. Ad & Janny Rood:
    15 mei 2013
    Geweldig zoals jullie al zijn gevorderd. ELKE dag 95km vinden wij heel goed van jullie duo.Het weer bij ons is ook niet mooi dus je mist niets. straks als 2 berggeiten door de Pyreneen. Veel succes. Janny & Ad
  7. Miriam:
    15 mei 2013
    Wat zijn jullie toch stoere mannen! Prachtige foto's trouwens!
  8. Els:
    15 mei 2013
    beste vrienden van jan en gé
    die eerste reactie hierboven was niet van mij zelf , maar van onze jongste zoon peter, die heeft het over oude mannen, maar het zijn wel mannen die naar Portugal fietsen !
  9. Douwe Plantinga:
    16 mei 2013
    Hallo Jan en Ge',
    Er is geen weg meer terug als je bijna halverwege bent. Het is toch wel afzien al hoor ik daar weinig over. Des te groter de prestatie.
    Succes verder en hopen op wat beter weer en vooral zon.

Groetjes van Douwe en Thea.
  10. Ritazwaan:
    16 mei 2013
    Heren, mijn bewondering stijgt steeds meer. Ik wil zo graag naar jullie zon, maar die inspanning ervoor leveren, nou nee!
    Liefs Rita.