de kop is er af!

1 mei 2013 - Dinant, België

hallo beste volgers. inmiddels na 4 dagtrips aangekomen in Dinant, 361 km van Alkmaar. De knieen,bipsen en andere onderdelen doen het nog prima.

We vertrokken onder grote belangstelling met een fris maar stralend zonnetje. Alras werd onze teamgeest danig beproefd toen we over een doehetzelf pontje moesten waar je jezelf naar de overkant moest zwengelen. We bleken ieder een andere kant op te zwengelen tot een autochtoon riep: heren, welke kant moeten jullie op? dan moet je maar aan 1 zwengel draaien!

Vervolgens vertelde we in zaandam aan de ober dat we naar portugal gingen. "o ja, wanneer vertrekken jullie?"heerlijk geluncht bij erik (zoon van ge) inhartje amsterdam en op de thee bij esther (dochter v jan) en een gastvrij onthaal bij onze vrienden in utrecht. dag 2 was zwaar door regen en harde tegenwind. Deze keer reageerde een geinteresseerde voorbijganger:" o ja, portugal, , dat ligt bij rotterdam, toch? een beetje op ons tandvlees kwamen we inHooge Mierde tegen de Belgische grens aan, waar we warm onthaald werden en Robin en Sander er in een klap twee ooms bij kregen!

Gisteren en vandaag fris, mooi weer met zon. Ook de wind was gedraaid, dus met een pittig vaartje zuidwaarts. Vandaag was het eigenlijk een luierdagje met sle hts 75 km, dus ondanks vele stops toch al om half vijf onder de douche in hotel ibis.

de broederlijke relatie is nog steeds top. Alleen jammer van jan zijn muzieksmaak die in sommige gevallen wat afwijkt van die van ge. Als hij dan juist bij die twijfelachtige liedjes luidkeels gaat meebrullen, ja, dan.....

we doen er wat fotoos bij

1. Ritazwaan:
    1 mei 2013
    Ja, Jan en toen in Utrecht moest je echt afscheid nemen van Sieny!. Als ik het zo lees staan er voldoende uitdagingen tegenover. Jullie hebben wat gemist gisteren tijdens de kroning. Waar een klein land groot in kan zijn. De Pr hierdoor over de hele wereld zit wel snor, volgens mij kunnen jullie hier onderweg je voordeel mee doen!!
    Succes Rita.
  2. Marianne:
    1 mei 2013
    Bijna 400 km. van ons kikkerlandje vandaan ! Twee broers , niet meer zo piep , maar nog zo krachtig , geweldig wat jullie .doen mannen .
    Slaap lekker , groet van Jaap en Marianne .
  3. Sieny:
    1 mei 2013
    Ik ben reuze trots op mijn mannetje Jan en mijn zwager Gé.
    Ze lijken veel op elkaar, maar sóms toch ook weer niet.
    Daar zullen ze deze weken zeker achter komen.
    Zet em op mannen. Hou van jullie allebei.
  4. Els:
    1 mei 2013
    Leuk! leuk! Ga zo door en hou er vooral de moed in !
    Fiets en denk aan niets !Heerlijk!
    Xxx,els
  5. Jaap:
    3 mei 2013
    hee mannen, zijn jullie al in Frankrijk?
  6. Douwe Plantinga:
    3 mei 2013
    Veel succes tijdens deze monstertocht op de fiets.
    Jan en Gé houden wel van een uitdaging.